Київсько-Житомирська Дієцезія

Вчені виявили схожість дітей з першим сексуальним партнером матері

сб, 28/02/2015 - 23:19
Опубліковане: ДДМ 2015
0 коментарів

Біологи вперше продемонстрували, що дитина буває схожим на попереднього статевого партнера матері - принаймні, у мух. Це чи не перший факт, який свідчить на користь телегонії (вплив першого партнера на спадковість всіх нащадків жіночої особини) - ідеї, яку генетики відкинули на початку XX століття. Результати дослідження представлені в авторитетному науковому журналі Ecology Letters, а коротко про неї розповідається в прес-релізі Університету Нового Південного Уельсу.

Австралійські вчені отримували самців мух потрібного розміру, саджаючи їх на багатий або бідний) поживними речовинами раціон. Потім вони спаривали самців різних - великих і маленьких розмірів з молодими самками, і, нарешті, міняли партнерів, коли мухи досягали зрілості. Хоча муха давала потомство від другого самця, розмір її дітей визначався дієтою першого партнера. Дослідники вважають, що це явище визначається усмоктуванням молекул насінної рідини першого самця незрілими яйцями самки.

«Ми знаємо, що багато сімейні риси визначаються не тільки генами, які діти успадковують від батьків. Фактори середовища впливають на потомство завдяки різним негенетическим механізмам наслідування. Наші результати відкривають новий рівень цього явища: самець може передавати свої риси потомству, народженому від іншого батька. Втім, нам невідомо, чи працює цей механізм у інших тварин», - розповідає провідний автор статті Анджела Крин (Angela Crean).

Уявлення про телегонію сходить до Аристотеля. Філософ вважав, що ознаки індивіда успадковуються не тільки від батьків, але і від інших самців, від яких його мати мала попередні вагітності. В Середні віки ця концепція викликала стурбованість європейської аристократії. На рубежі XIX-XX століть, віра в телегонию була поширена серед селекціонерів. Згідно з сучасної позиції біологів, більшість фактів, які наводять як доказ телегонії - це поява у потомства ознак, відсутніх у батьків, але були у більш далеких предків.

За матеріалами latestnewsresource.com